Defensem l’estelada, donem suport als bombers de Mataró!

Fa un temps que els bombers de Mataró van decidir penjar una bandera estelada a l’antena de del parc de bombers de la Via Sèrgia. L’estelada simbolitza la lluita del cos de bombers a favor del servei públic que presten i en contra de les retallades imposades tant pel govern de CiU com pel govern del PP. Alhora, l’estelada expressa obertament el seu compromís per la independència, com a única via per garantir el progrés i el benestar social dels catalans i les catalanes enfront de les imposicions de l’Estat espanyol i els dictats dels mercats financers.

La presència de la bandera estelada ha suscitat la reacció de la dreta xenòfoba i espanyolista. Han presentat una moció al ple municipal i han iniciat a través de les xarxes socials i els mitjans de comunicació una campanya hostil, fins al punt que han convocat una manifestació ultra per coaccionar la llibertat d’expressió i obligar els bombers a retirar l’estelada.

Davant les pressions rebudes, les instàncies superiors del Departament d’Interior han demanat als bombers de Mataró que retirin l'estelada. No obstant això, els diferents torns del cos de bombers de Mataró han decidit no retirar-la.

Per tot plegat, des de les organitzacions independentistes i d’esquerres i els moviments socials de Mataró fem una crida a concentrar-nos divendres 20 de setembre a les 19:00 hores, davant del parc del bombers, a favor de l’estelada i en defensa de la llibertat d’expressió dels bombers de la nostra ciutat.

Primer llistat d'urgència d'organitzacions que convoquen: Bombers per la Independència, Arran, Assemblea Nacional Catalana (ANC), Coordinadora d'Associacions per la Llengua (CAL), Candidatura d'Unitat Popular (CUP), COS (secció sindical d'emergències i assemblea territorial del Maresme), Grup d'Historiadors Jaume Compte, Reagrupament, Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC), Solidaritat Catalana (SI)

Mataró, 18 de setembre de 2013

Esdeveniment a Facebook